dinsdag 24 mei 2011

In de bieb

Hallo iedereen!

Ditmaal geen spitsvondige quote, ook geen grappige foto's. Waarom, hoor ik u vragen? Ik zal het vertellen. Het heet 'studie'. Nu ik een beetje terugkijk op het afgelopen half jaar in Japan, en hoe snel het is omgegaan, valt me ook op hoe weinig we qua studie hebben uitgevoerd in het eerste semester. Misschien dat dit ook de reden is voor de opgevoerde werkdruk van de afgelopen maand, en het feit dat de stresslevels samen met de temperatuur omhoog zijn geschoten.

Ik schrijf dit vanuit de bibliotheek, mijn toevluchtsoord en bijkans mijn woning sinds een paar weken. Nu Esther volgende week langskomt voor 2 weken, en vanaf 22 juli tot het eind van augustus ook al gedesigneerd is als vakantieperiode met Nederlandse bezoekers, kan 'k niet anders kan constateren dat de gigantische paper in het Japans die nog af moet, af moet in de komende 1,5 maand. Daarom is 't bikkelen geblazen! ..wil ik zeggen, maar de studie komt met wisselend succes tot stand. De nodige feestjes, partijen en evenementen gooien vaker roet in het eten dan me lief is, alhoewel ontspanning ook belangrijk is.. Lastig.

Hoe dan ook, Kyoto is in haar beste tijd van het jaar! De temperatuur een comfortabele 25 graden, alles is extreem groen en de mensen beginnen al voorzichtig langs de rivier te zonnebaden. Japanse vrouwtjes met paraplu's, zwarte leggings en handschoenen daargelaten (niet willen verbranden is 1 ding, maar je kan ook overdrijven). Genieten geblazen dus, de komende tijd! Hopelijk lukt het wel dit te combineren met voldoende studeren. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten