zaterdag 9 oktober 2010

De eerste week

Hoi allemaal!

Nu het zondagmiddag is en de eerste week er praktisch opzit, leek het mij tof om nog maar eens een update te plaatsen. Er is behoorlijk wat gebeurd sinds de laatste keer in mijn leventje in Kyoto. Naast langsgaan bij de Foreign Student Division moesten er ook nog heel wat andere zaken geregeld worden, zoals een bankrekening openen en een telefoon kopen. Dat is allebei gelukt, alhoewel ik voor de telefoon werkelijk het gehele centrum van Kyoto rond heb moeten lopen voordat de ideale pre-paid mobiel zich presenteerde. Het is best een aardig apparaatje, in Japan zit er aan je mobiel ook gelijk een e-mail adres gekoppeld waarmee mensen elkaar in feite 'smsen', in tegenstelling tot elkaars nummer gebruiken. Voor 300Y per maand kan dat onbeperkt, best een goede deal dus. Een recent fotootje van mij en mijn nieuwe Softbank hipheid:

De laatste paar dagen ben ik ook op appartementenjacht geweest in het centrum of iig het gedeelte rond de hoofdcampus, en heb zelfs al een paar objecten bekeken. De huur is 2 of 3 keer zo duur als die van Ohbaku waar we nu zitten (100,- incl.), maar die slaat ook nergens op. Alles zag er wel prima uit in Kyoto maar aangezien er al huur betaald is voor deze maand hier ga ik pas over 3 weken verhuizen denk 'k. Ondertussen maar even contacten zoeken voor de ideale kamer op fietsafstand, daarnaast hebben we al een groepje mensen van ong. 4 bij elkaar geraapt die ook graag hier weg willen, dus wellicht is samen verhuizen een optie.

Terwijl ik gisteravond zelfgemaakte pannenkoeken at met compleet prettig gestoorde Hongaarse Patrick en Engelse dude Olli kwam er een Japans/Duits meisje de kamer binnenstormen met het verzoek of wij mee uit wilden gaan in Kyoto. Van het een kwam het ander en na een gin-en-tonic indrinksessie stapten we met een gezelschap van 7 internationale studenten op de trein richting Osaka om dáár uit te gaan. Eerst een izakaya (Japanse pub) bezocht voor snacks en goedkoop bier, en toen een soort van kelder in waar een zeer vreemde Japanse man die zichzelf DJ KRUSH noemde een zwaar ontoegankelijke mix van dance en drum 'n bass stond te draaien. Na ons daaroverheen gezet te hebben werd het nog best een vermakelijke avond. Het was geen GASU PANIKKU, maar wel even weird.


Minder vermakelijk was het moment vanochtend, hieronder te zien, wanneer we eindelijk weer terug waren in Obaku en het al freakin' 7 uur 's ochtends was. Nachtnet, waarom hebt u mij verlaten!?


Toen we binnenkwamen heb ik nog een rijstkoker meegepakt die in de loterij eigenlijk door iemand anders was gewonnen, maar er al 3 dagen stond terwijl de blaadjes waarop stond welk kamernr had gewonnen ook al weg waren gehaald. Vooralsnog geen idee hoe zo'n ding werkt, maar wellicht is het een handige gadget (ook heb ik gehoord dat ze best duur zijn).


Dat is alles voor nu, morgen is er een Nationale feestdag waarop we waarschijnlijk ergens de toerist gaan uithangen maar vandaag is het een onproductieve aangelegenheid gebleken (tis nu 16:30 en ik ben net wakker). Moet ook 'n keer kunnen. Tot de volgende keer maar weer!

2 opmerkingen:

  1. SUPERVET OUWE! Pfff, begint gelijk met helemaal los gaan op DJ Krush (wtf?), klinkt echt heerlijk :). Zei net op facebook dat ik wel van je zou horen, maar zo is t perfect. He, succes man, tot later!

    RmC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ja het was me het avondje wel. Het ziet er goed uit voor de rest van het jaar hier moet ik zeggen. :)

    BeantwoordenVerwijderen