dinsdag 5 oktober 2010

Aangekomen!

Hoi allemaal!

Hierbij toch mijn (iig) poging ook een blog te maken en te onderhouden voor het komende studiejaar, wat ik zoals jullie misschien wel weten in Kyoto zal doorbrengen! Nu ik hier zo zit aan mijn laptopje in de kamer waar 'k de komende tijd zal doorbrengen, leek mij het goed om er aan te beginnen.

Laat ik bij het begin beginnen: de afscheidsborrel in Leiden was naar mijn mening een succes, alle hippe/leuke/belangrijke/alcoholverslaafde mensen waren aanwezig om er een grootsche parthee van te maken, daar was ik naturlijk zeer verguld mee. Verder keek iedereen zonder uitzondering heel erg intelligent op alle foto's, wat een meevaller! Een sfeerimpressie:





Moving on! Het was best kut om afscheid te moeten nemen op Schiphol om toen maar in mijn eentje door te douane heen te sjokken, maar nadat ik mijn geplengde traantjes had gedroogd in het dichtstbijzijnde mannenwatercloset, lukte het met nieuwe vastberadenheid en voorpret het vliegtuig in te stappen. Zo'n vlucht van 11 uur waarmee je in feite een hele nacht overslaat is nooit een manicure, maar ik heb de tijd aangenaam verpoost met lezen in mijn nieuwe boek Het Diner van Herman Koch, toch een van de grooten naar mijn mening. Humorrr dus. Het hielp ook dat de super die-hard heaumeau purser mij gratis en voor niets aan maar liefst twee super chille extra beenruimte plekken hielp, waar ik mij neervlijde terwijl hij af en toe een hapje en een drankje kwam brengen. Verder heb ik ook Toy Story 3 gezien. Wel aardig voor het sentiment.

Op het vliegveld in Osaka (nou ja, het ligt in zee op een 'zinkend' opgespoten eiland, zoals heaumeau-purser mij wist te vermelden) was het een dolle boel. Terwijl ik een praatje maakte met Anna, een nogal oude Noorse dame uit Oslo die haar pensioen spendeerde aan ontdekkingsreizen en nu op bezoek kwam bij een Japanse die ze had ontmoet op Cuba, werden wij in een shuttlebusje gepropt en kon de tocht naar Kyoto beginnen. 1,5 uur rijden, een autowissel op een ongure plek onder een viaduct en wat interessante vergezichten verder, zat ik een half uurtje geleden hier beneden in de foyer van het 京都大学国際交流おうばく分館, ook wel de dorm genoemd. Yasuko ontving mij en barstte spontaan in tranen uit toen ik haar voor de grap de pepernoten liet zien die mee waren gegaan in mijn oranje rugtas. Bleek dus dat ze 8 jaar in Amstelveen had gewoond, en het roerend met mij eens was dat Leiden een van de mooiste steden van Nederland is. Toen heb ik haar maar die pepernoten laten houden..

Nu zit 'k hier op mijn kamertje, en het bevalt me alleszins. Het is buiten 23 graden met stralende zon, en het ding zelf is ook lekker ruim opgezet maar toch met alles erin (een hele verbetering vergeleken met de Weekly Mansion waar ik in Tokyo 3 maanden in verbleef). Jammer genoeg ligt het hier wel 1 uur op afstand van de campus, dus ik ga morgen op kamerjacht in het centrum, dus wellicht dat het hier bij een maandje blijft. Ook leuk natuurlijk! Iig wat foto's die een soort van beeld geven van hoe het hier uitziet (en ja, het glazen hok binnen is de badkamer :P)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten