woensdag 6 oktober 2010

Tweede dag!

"Wolken hebben ook gevoelens"
- Plato

Ja ja, wat gaat de tijd toch snel. Ik herinner het me nog als de dag als gisteren (correct!) dat het vliegtuig landde in Japan en ik in het land van de Rijzende Zon was aangekomen. Gelukkig voel ik me nog steeds niet geheel ingeburgerd, of zoals de man van de Top Kebab zei "verchineest" (dit verhaal is verzonnen).

Hoe dan ook, er is alweer veel gebeurd. Toen ik gisteravond naar beneden ging om maar eens te kijken of er ergens iets viel te schaften, bleek er een soort meeting te zijn (op de main campus uiteraard, 45 min. verder) van de Karige internationale Xenofobe Sociëteit (ook wel KiXS genoemd), waar je tijdens 't eten wat kon praten met de lokale Japanse studenten. Ik dus samen met een vrij sprankelend Zwitsers meisje met de naam Mirciëlle ofsuwat die ik in de lobby aantrof erheen. Het bleek een best leuke gathering te zijn ondanks de enge naam, en ik heb veel gezellige (vooral internationale) studenten gesproken. Jammer genoeg vielen tegen half 9, hoe triest ook, mijn ogen zowat dicht na 30 uur zonder slaap en was 't weer tijd voor de reis terug naar Ohbaku samen met een niet zo heel erg sprankelend Deens meisje die ik beledigend bedoeld bijna 'vrouw' zou noemen. Bij de meeting hebben ze m'n e-mail adres afgetroggeld, dus ik neem aan dat er nog wel 'n paar activiteiten aankomen.

De volgende dag vond ik het tijd om maar eens een bezoekje bij daglicht te brengen aan Kyoto University, ook wel Kyodai genoemd. Met de gratis pendelbus duurde het drie kwartier die ik benutte om de troosteloosheid van de buitenwijken van Kyoto te bezichtigen tegenover de prachtige bergen en natuur in het algemeen, kwamen we voor de Main Hall terecht. De klokkentoren en de boom voor het gebouw zijn de symbolen van de Universiteit, de 2de van het land na Tokyo Univ., en behorend bij de top van de wereld (zo is mij verteld).


Na het een en ander geregeld te hebben kwam ik te weten dat de colleges pas beginnen vanaf volgende week woensdag, dus er is nog behoorlijk wat vrije tijd stuk te slaan aan toerist spelen en Japans bijspijkeren. Goeie zaak, want beide zaken lopen behoorlijk achter. Na een deel van de rest van de campus gezien te hebben, besloot ik mijn dag met een enerverend bezoek aan de Uji city hall (twee keer in twee dagen!) om daar een verzekering af te sluiten die noodzakelijk is om een bankrekening te open die noodzakelijk is om de beurs te ontvangen, en díe is weer noodzakelijk voor een absurd extravagante levensstijl. Op weg naar het gemeentehuis was er een leuke rivier met bergjes te bezichtigen, en ook een mini-geishapoppen-furoshiki-en-andere-prullaria winkel die 'RAAK' heette. Moet je toch even een fotootje van maken. Sowieso zou ik veel meer foto's maken van rare T-shirts, namen van winkels en ander 'Engrish' als dat niet zo extreem onbeleefd zou zijn.


Als laatste wil ik jullie toch niet de winkel hieronder onthouden: hij zit op 3 minuten lopen van ons huis en zou bijna een reden voor mij zijn om niet in de nabije toekomst te verhuizen.. :)

"We all know what happens on Liquor Mountain!"
- Charles de Montesquieu

1 opmerking:

  1. Aw yeah! Liquor mountain! Zou er ook een gasu panikku zijn? Cheers man, succes!

    De ouwe

    BeantwoordenVerwijderen